Ogłaszamy konkurs na nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych – runda 1/2024
Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ogłasza konkurs w ramach rundy konkursowej nr 1/2024 na składanie wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna w ramach projektu Ośrodek Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 19.02.2024-01.03.2024 w godzinach 8.00-15.00.
Wsparcie finansowe w formie stawki jednostkowej udzielane jest na utworzenie i utrzymanie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, czyli m.in.: osób bezrobotnych, z niepełnosprawnością.
Do udziału w naborze uprawnione są podmioty, które ukończyły ścieżkę szkoleniowo-doradczą określoną w Regulaminie Świadczenia Usług OWES.
Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 31 229 zł, zaś stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:
- 32 400 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy
- 24 300 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy
- 16 200 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy
Na komplet dokumentów składa się:
1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym/ w nowo powstającym PS lub PES przekształcanym w PS;
2. Biznesplan istniejącego lub nowo powstającego PS/ przekształcanego PES w PS;
3. Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową;
4. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat;
5. Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
6. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania;
7. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – w przypadku istniejących przedsiębiorstw społecznych.
Uwaga, ważne:
1. W przypadku wynajmu lokalu do prowadzenia działalności PS - należy załączyć przedwstępną umowę wynajmu lub umowę wynajmu;
2. W przypadku prac remontowo-wykończeniowych - należy załączyć dokumentacje zdjęciową lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace oraz budżet remontu/kosztorys.
3. W przypadku gdy przedsięwzięcie będzie wymagało uzyskania stosownych uprawnień, zezwoleń, certyfikatów, koncesji - należy załączyć stosowne dokumenty.
Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie pisemnej w biurze projektu mieszczącego się przy ul. Zw. Jaszczurczego 17 w Elblągu lub w wersji elektronicznej, przesłanej na adres e-mail: fps@eswip.pl.
Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie jeżeli wpłynie do Operatora jedną z ww. dróg we wskazanym w ogłoszeniu terminie.
Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS.
Pliki do pobrania
- zał. nr 1a wzór wniosku dla istniejących PS .docx
- Zał. 1b wzór wniosku dla nowych PS_PES przekształcanych w PS.docx
- zał.2a do Biznesplanu istniejącego powstającego PS.xlsx
- zał.2b do Biznesplanu nowo powstającego PS.xlsx
- zał. nr 7 - oświadczenie o braku podwójnego finansowania.docx
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx
- oświadczenie dotyczące pomocy de minims - nowe.docx
- zał.2a do Biznesplan istniejącego PS.xlsx
- zał.2b do Biznesplan nowo powstającego PS.xlsx