Ogłaszamy nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych w ramach rundy konkursowej 2/2024

Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ogłasza konkurs w ramach rundy konkursowej nr 2/2024 na składanie wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna w ramach projektu Ośrodek Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu.

Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 15-26 kwietnia 2024 w godzinach 8.00-15.00.

Wsparcie finansowe w formie stawki jednostkowej udzielane jest na utworzenie i utrzymanie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, czyli m.in.: osób bezrobotnych, z niepełnosprawnością.

Do udziału w naborze uprawnione są podmioty, które ukończyły ścieżkę szkoleniowo-doradczą określoną w Regulaminie Świadczenia Usług OWES i uzyskały pozytywną rekomendację doradcy prowadzącego.

Środki finansowe na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy kwalifikowane są wyłącznie w formie stawek jednostkowych. Dotyczą one utworzenia miejsca pracy i jego utrzymania przez 12 miesięcy w PS lub PES przekształcającym się w PS.

Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212 zł, zaś stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:

   38 178 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy
   28 634 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy
   19 089 – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy

Na komplet dokumentów składa się:

  1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym/ w nowo powstającym PS lub PES przekształcanym w PS wraz z jego integralną częścią;
    1a. Biznesplan istniejącego lub nowo powstającego PS/ przekształcanego PES w PS;
    1b. Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową;
  2. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat;
  3. Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
  4. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania;
  5. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS (prowadzących działalność gospodarczą i/lub odpłatną działalność pożytku publicznego);
  6. Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np.:
    - deklaracje współpracy,
    - przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności,
    - dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje,
    - dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane,
    - budżet remontu,
    - kosztorys.

Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie pisemnej lub w wersji elektronicznej.

W przypadku składania dokumentów w wersji pisemnej należy dołączyć wersję elektroniczną załączników nr 1, 1a, 1b wskazanych w niniejszym ogłoszeniu. Pliki muszą być tożsame z wersją pisemną. Dokumenty należy dołączyć na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive) - wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie.

Taki komplet dokumentów należy złożyć w biurze projektu mieszczącego się przy ul. Zw. Jaszczurczego 17, 82-300 Elbląg. Ważne: w przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną/złożenia osobiście decyduje data wpływu do biura Projektu.

W przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej, załączniki 1-5 należy przygotować w postaci dokumentów jedynie do odczytu, np. plik .doc/.docx przekonwertowany do formatu .pdf. Nie należy załączać skanów tych dokumentów, zaś załączniki wymienione w pkt. 6 niniejszego ogłoszenia mogą zostać przedstawione w postaci skanów. Pliki powinny być zahasłowane.

Dokumenty należy podpisać profilem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym (jeśli Wnioskodawca posiada). Pliki należy przesłać na adres mailowy: fps@eswip.pl, zaś w tytule należy wpisać nazwę Wnioskodawcy i numer rundy konkursowej. Operator potwierdzi otrzymanie dokumentów poprzez przesłanie wiadomości zwrotnej. 

Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie jeżeli wpłynie do Operatora jedną z ww. dróg w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w PS.

Szczegółowe informacje dotyczące udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS/PES przekształcanym w PS znajdują się w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej dostępnym w zakładce /dotacje/.

Ogłaszamy nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych w ramach rundy konkursowej 2/2024

Pliki do pobrania