Ogłaszamy nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych w ramach rundy konkursowej 2/2024
Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ogłasza konkurs w ramach rundy konkursowej nr 2/2024 na składanie wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna w ramach projektu Ośrodek Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 15-26 kwietnia 2024 w godzinach 8.00-15.00.
Wsparcie finansowe w formie stawki jednostkowej udzielane jest na utworzenie i utrzymanie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, czyli m.in.: osób bezrobotnych, z niepełnosprawnością.
Do udziału w naborze uprawnione są podmioty, które ukończyły ścieżkę szkoleniowo-doradczą określoną w Regulaminie Świadczenia Usług OWES i uzyskały pozytywną rekomendację doradcy prowadzącego.
Środki finansowe na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy kwalifikowane są wyłącznie w formie stawek jednostkowych. Dotyczą one utworzenia miejsca pracy i jego utrzymania przez 12 miesięcy w PS lub PES przekształcającym się w PS.
Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212 zł, zaś stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:
38 178 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy
28 634 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy
19 089 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy
Na komplet dokumentów składa się:
- Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym/ w nowo powstającym PS lub PES przekształcanym w PS wraz z jego integralną częścią;
1a. Biznesplan istniejącego lub nowo powstającego PS/ przekształcanego PES w PS;
1b. Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową; - Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat;
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
- Oświadczenie o braku podwójnego finansowania;
- Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS (prowadzących działalność gospodarczą i/lub odpłatną działalność pożytku publicznego);
- Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np.:
- deklaracje współpracy,
- przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności,
- dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje,
- dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane,
- budżet remontu,
- kosztorys.
Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie pisemnej lub w wersji elektronicznej.
W przypadku składania dokumentów w wersji pisemnej należy dołączyć wersję elektroniczną załączników nr 1, 1a, 1b wskazanych w niniejszym ogłoszeniu. Pliki muszą być tożsame z wersją pisemną. Dokumenty należy dołączyć na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive) - wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie.
Taki komplet dokumentów należy złożyć w biurze projektu mieszczącego się przy ul. Zw. Jaszczurczego 17, 82-300 Elbląg. Ważne: w przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną/złożenia osobiście decyduje data wpływu do biura Projektu.
W przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej, załączniki 1-5 należy przygotować w postaci dokumentów jedynie do odczytu, np. plik .doc/.docx przekonwertowany do formatu .pdf. Nie należy załączać skanów tych dokumentów, zaś załączniki wymienione w pkt. 6 niniejszego ogłoszenia mogą zostać przedstawione w postaci skanów. Pliki powinny być zahasłowane.
Dokumenty należy podpisać profilem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym (jeśli Wnioskodawca posiada). Pliki należy przesłać na adres mailowy: fps@eswip.pl, zaś w tytule należy wpisać nazwę Wnioskodawcy i numer rundy konkursowej. Operator potwierdzi otrzymanie dokumentów poprzez przesłanie wiadomości zwrotnej.
Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie jeżeli wpłynie do Operatora jedną z ww. dróg w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w PS.
Szczegółowe informacje dotyczące udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS/PES przekształcanym w PS znajdują się w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej dostępnym w zakładce /dotacje/.
Pliki do pobrania
- Regulamin FPS.pdf
- zał. nr 1a wzór wniosku dla istniejących PS .docx
- Zał. 1b wzór wniosku dla nowych PS_PES przekształcanych w PS.docx
- zał. nr 7 - oświadczenie o braku podwójnego finansowania.docx
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx
- oświadczenie dotyczące pomocy de minims.docx
- zał.2a do Biznesplan istniejącego PS (II konkurs2024)(1).xlsx
- zał.2b do Biznesplan nowo powstającego PS (II konkurs 2024).xlsx