Ogłaszamy nabór biznesplanów w ramach Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej – runda 2/2022
Nabór prowadzony jest w formie konkursu zamkniętego. Do udziału w nim uprawnione są jedynie Grupy Inicjatywne (GI), które w trakcie rundy rekrutacji 2/2022 otrzymały pozytywną decyzję o zakwalifikowaniu się do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.
Maksymalna kwota dotacji, o którą może wnioskować GI w ramach naboru, wynosi:
- 24 tys. zł na każdego Uczestnika Projektu (czyli osobę fizyczną - kandydata do zatrudnienia w przedsiębiorstwie społecznym, kwalifikującą się do zatrudnienia zgodnie z obowiązującą definicją PS oraz załącznikiem nr 8 do Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej);
- 240 tys. zł na całe przedsięwzięcie – maksymalnie 10 dotacji na utworzenie nowych miejsc pracy.
Środki dotacji mogą zostać przeznaczone na zakup składników majątku trwałego, w tym środków transportu, wyposażenia (np. meble, garnki, lampy, drobny sprzęt AGD i RTV), dostosowania lub adaptacji budynków i pomieszczeń, zakup aktywów obrotowych (maksymalnie 20% dotacji) oraz wartości niematerialnych i prawnych, która są niezbędne do utworzenia nowych miejsc pracy w ramach przedsiębiorstwa społecznego.
Wydatki kwalifikowalne są jedynie do wysokości kwoty netto zakupów. Wysokość ewentualnego podatku VAT przedsiębiorstwo społeczne będzie zobligowane uzupełnić ze środków własnych.
Aby wziąć udział w konkursie, należy złożyć w terminie naboru, prawidłowo sporządzony komplet dokumentów na który składa się:
Dokument |
Numer załącznika |
Dotyczy/nie dotyczy |
|
Nowopowstające PS |
Istniejące PS |
||
Biznesplan przedsiębiorstwa społecznego |
Załącznik nr |
Tak |
Tak |
Harmonogram rzeczowo-finansowy (wraz z kosztorysem planowanych do wykonania robót budowlanych) |
Załącznik nr 10 |
tak |
tak |
Zestawienie aktywów trwałych planowanych do zakupu o wartości jednostkowej większej niż 1000,00 zł brutto |
Załącznik nr 11 |
tak |
tak |
Oświadczenia dotyczące pomocy de minimis |
Załącznik nr 4 |
ta |
tak |
Oświadczenie o statusie podatnika VAT |
Załącznik nr 12 |
tak |
tak |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Załącznik nr 3 |
tak |
tak |
Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy
|
Nie dotyczy- dokument własny PS |
nie |
tak |
Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np. :
|
Nie dotyczy- dokumenty własne PS/GI |
Jeśli posiada |
Jeśli posiada
|
* Nie dotyczy kandydatów do zatrudnienia w nowo powstającej spółdzielni socjalnej osób fizycznych oraz w istniejącej spółdzielni socjalnej osób fizycznych, jeśli kandydat do zatrudnienia ma być jednocześnie członkiem tej spółdzielni. W opisanych sytuacjach, formularze rekrutacyjne Uczestników Projektu powinny zostać złożone na etapie wcześniejszym – czyli rekrutacji do Funduszu.
- w jednym egzemplarzu papierowym (oryginał);
- w jednej wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive)- wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie) – należy nagrać załączniki (biznesplan plus harmonogram rzeczowo-finansowy).
Ważne: Wszystkie dokumenty muszą być ze sobą trwale spięte w jedną całość (np. zbindowane). Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem (pieczątka nagłówkowa podmiotu - jeśli posiada, sformułowanie „za zgodność z oryginałem”, data oraz podpis osoby potwierdzającej).
Dokumenty dostępne są na niniejszej stronie w zakładce dokumenty.
Za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą grozi odpowiedzialność w drodze powództwa cywilnego.
Złożony wniosek wraz z załącznikami nie podlega zwrotowi. Złożenie kompletnego wniosku wraz z załącznikami nie oznacza zgody na zawarcie Umowy o przyznanie dotacji. Dopuszcza się maksymalnie 2-krotny udział tego samego PS/ GI w konkursie o przyznanie dotacji. Kolejny udział w konkursie możliwy jest jedynie w sytuacji zmiany min. 50% składu osobowego/podmiotowego dotychczasowej inicjatywy lub znaczącej zmiany charakteru i założeń biznesowych planowanego przedsięwzięcia.