“Właśnie po to” są przedsiębiorstwa społeczne

W Polsce jest kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych. To firmy, które działają "po drugiej stronie biznesu". Takiego, który opiera się na takich wartościach jak empatia, solidarność, przedsiębiorczość, godna praca czy świadome wybory. Promowanie takiego właśnie biznesu jest celem kampanii społecznej "Właśnie po to".

Kampania skierowana jest do wszystkich, którzy są już zmęczeni ciągłą pogonią za pieniądzem i pracą w miejscach nastawionych wyłącznie na zysk liczony w monetach. Chcemy pokazać, że swoje umiejętności biznesowe mogą z powodzeniem wykorzystać w działaniach na rzecz lepszego świata. Przedsiębiorstwa społeczne to dobre rozwiązanie również dla tych, którzy chcą odnaleźć się na rynku pracy, ale brakuje im specjalistycznych kwalifikacji. W ośrodkach wspierania ekonomii społecznej zespoły specjalistów pokazują, jak działa takie przedsiębiorstwo i wspierają na pierwszym etapie powstawania - Edyta Obłąkowska-Woźniak z Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, jednego z inicjatorów kampanii. Wierzymy, że „Właśnie po to” zainspiruje ich do aktywności, np. założenia kawiarni lub stołówki w modelu spółdzielni socjalnej, która będzie nie tylko rozwiązywać ważne problemy społeczne, ale tworzyć atmosferę godnej pracy.


Kampanię wspiera m.in. Artur Barciś - popularny aktor filmowy i teatralny, znany między innymi z roli niepełnosprawnego intelektualnie Janka Kaniewskiego w serialu „Doręczyciel”. Bohater po śmierci matki postanawia zmienić swoje życie i usamodzielnić się - zostaje listonoszem.
Jankowi Kaniewskiemu, czyli mojej postaci, ktoś zaufał i zobaczył w nim potencjał, ktoś dał mu pracę, a dzięki temu pomógł odzyskać samodzielność, poniekąd także godność. To, co robią przedsiębiorcy społeczni jest ogromnie ważne. Uważam, że koniecznie trzeba ich wspierać. Ludzie lubią pomagać, tylko trzeba im raz za razem pokazywać konkretne problemy oraz sposoby na ich rozwiązanie. Z tego powodu kampanie takie jak „Właśnie po to” są bardzo ważne i potrzebne - tłumaczy Artur Barciś, ambasador kampanii, który zagrał w spocie promującym akcję.



Kampania „Właśnie po to” ma charakter ogólnopolski oraz mazowiecki. Jej inspiratorami są Stowarzyszenie BORIS, Fundacja Fundusz Współpracy, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Stowarzyszenie Ośrodek Kultury i Aktywności Lokalnej w Krzesku, Stowarzyszenie Europa i My oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.


Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej kampanii oraz w mediach społecznościowych pod hashtagiem #WlasniePoTo.


Źródło: https://wlasniepoto.biz.pl


Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat przedsiębiorczości społecznej, skontaktuj się z nami!

“Właśnie po to” są przedsiębiorstwa społeczne