Ogłaszamy czwarty - ostatni w tym roku nabór wniosków do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej
Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ogłasza nabór wniosków w ramach rundy konkursowej nr 4/2024 o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna w ramach projektu Ośrodek Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie 5-19.11. 2024 w godzinach 7:00-15:00 w biurze projektu OWIES - Zw. Jaszczurczego 17 w Elblągu.
Wsparcie finansowe w formie stawki jednostkowej udzielane jest na utworzenie i utrzymanie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, czyli m.in.: osób bezrobotnych, z niepełnosprawnością.
Do udziału w naborze uprawnione są podmioty, które ukończyły ścieżkę szkoleniowo-doradczą określoną w Regulaminie Świadczenia Usług OWES, uzyskały pozytywną rekomendację Komisji Rekrutacyjnej.
Środki finansowe na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy kwalifikowane są wyłącznie w formie stawek jednostkowych. Dotyczą one utworzenia miejsca pracy i jego utrzymania przez 12 miesięcy w PS lub PES przekształcającym się w PS.
Stawka jednostkowa na utworzenie jednego miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212,00 zł.
Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:
38 700,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
29 026,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
19 350,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.
Na komplet dokumentów składa się:
1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym PS/PES przekształcanym w PS lub w nowopowstającym PS, którego integralną część stanowią:
a) Biznesplan istniejącego PS/PES przekształcanego w PS lub nowopowstającego PS (zał. 1a lub zał. 1b do Regulaminu);
b) Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową (zał. 2a - lub zał. 2b do Regulaminu);
2. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
4. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania (na wzorze stanowiącym zał. 7 do Regulaminu) – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
5. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS.
6. Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np.:
(deklaracje współpracy, przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności, dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje, dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane, budżet remontu, kosztorys).
Komplet dokumentów należy złożyć w jednym ezgemplarzu w wersji papierowej w biurze projektu mieszczącego się przy ul. Zw. Jaszczurczego 17, 82-300 Elbląg. Ważne: w przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną/złożenia osobiście decyduje data wpływu do biura Projektu. Należy dołączyć również wersję elektroniczną załączników nr 1a/1b, 2a/2b wskazanych w niniejszym ogłoszeniu. Pliki muszą być tożsame z wersją pisemną. Dokumenty należy dołączyć na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive) - wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie
Wnioski, które wpłyną po terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze, pozostawia się bez rozpatrzenia (wnioski te nie podlegają ocenie formalnej).
Złożony wniosek wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS.
Każdy z Wnioskodawców jest uprawniony do złożenia jednego wniosku o udzielenie wsparcia finansowego w ramach danego naboru.
Szczegółowe informacje dotyczące udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS/PES przekształcanym w PS znajdują się w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej dostępnym w zakładce /wsparcie finansowe/.
Osobami kontaktowymi ws. konkursu są: Marta Ręczkowska, Paulina Krasodomska, mail: fps@eswip.pl
Pliki do pobrania
- Zał. nr 1a wzór wniosku dla istniejących PS_PES przekształcanych w PS od konkursu 3_2024.docx
- Zał. nr 1b wzór wniosku dla nowych PS od konkursu 3_2024.docx
- Zał. nr 2a - hamonogram i plan inwestycyjny - istniejace PS i PES przekształcane w PS od konkursu 3_2024.xlsx
- Zał. nr 2b - hamonogram i plan inwestycyjny - nowe PS od konkursu 3_2024.xlsx
- Zał. nr 3 oświadczenie dotyczące pomocy de minimis od konkursu 3_2024.docx
- Zał. nr 7 - oświadczenie o braku podwójnego finansowania od konkursu 3_2024.docx
- formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie 12_08_2024 od konkursu 3_2024.xlsx
- Regulamin FPS od konkursu 3_2024.pdf